Julie Beukel

NHL: TikTok-aftale forventes at indbringe $5,2 milliarder

I løbet af sæsonen 2021-22 har NHL oplevet en stigning i antallet af folk der ser kampene, efter NHL indgik kontrakter med ESPN og TNT.

Ifølge NHL Research er 37% af fans kvinder, efter en stigning på 26% siden 2016. De fleste nye fans forventes at ligge i aldersgruppen 18-49 år, idet 40% af alle NHL fans er under 50 år.

Stigningen i kvindelige fans der så NHL kampe var højere onsdag aften, når kampene blev vist på TNT. Førhen var der 44% færre kvinder der så kampene, da de blev vist på NBCSN i stedet for TNT.

Derudover har NHL indgået en aftale med TikTok, hvilket har ført med sig, at flere unge mennesker i aldersgruppen 13-17 år, begynder at se kampene.

Grundet denne aftale med TikTok, der blandt andet viser spillerne gå på is og mange andre personlige ting, forventes det at indtægten i år vil være $5,2 milliarder.

MEST LÆSTE - SPORTSNYHEDER

SENESTE SPORTSNYHEDER